• Перейти до основного вмісту
Версія сайту в тестовій експлуатації. Перейти на діючий сайт.
Інфо-ресурси
Державні сайти
Eng
Версія для слабозорих
Про нас
Діяльність
Воєнний стан: громадянам та бізнесу Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility” Гуманітарне розмінування Інтелектуальна власність Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування Промислова політика Корпоративне управління та реформування державної власності Економіка оборони і безпеки Інноваційна діяльність Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво Умови праці Трудова міграція Публічні закупівлі Розвиток людського капіталу та соціальний діалог Сфера зайнятості Адміністративні послуги Розвиток торгівлі та захист прав споживачів Регуляторна діяльність Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції Міжнародна торгівля Преференційні торговельні угоди Діяльність України у Світовій організації торгівлі Торговельний захист Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС Євроатлантична інтеграція Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії Технічне регулювання Довкіллєва політика Державна реєстрація пестицидів і агрохімікатів Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року Природоохоронні території та біорізноманіття Оцінка впливу на довкілля Управління відходами Рибне господарство Тваринництво Насінництво та охорона прав на сорти рослин
Громадянам
Бізнесу
Контакти
Пошук
Пошук
Бізнес-клімат

Однією із пріоритетних реформ Уряду є створення сприятливих умов для ведення бізнесу. Для втілення цієї мети поряд з реалізацією регуляторної політики зусилля Уряду спрямовані на вдосконалення регуляторного середовища (дерегуляцію).

Дерегуляція передбачає скасування надмірних регуляторних обмежень та спрощення неефективних дозвільних процедур, процедур ліцензування та надання публічних, у тому числі адміністративних послуг, спрощення процедур надання звітності, здійснення моніторингу та інших обмежень для бізнесу.

Скасовуючи регуляторні обмеження та спрощуючи неефективні процедури Мінекономіки спільно з іншими центральними органами виконавчої влади не тільки зменшує адміністративний тиск на бізнес та бореться з корупцією, але й дає бізнесу можливість сконцентруватися на своїй основній діяльності.

Надзвичайно важливою для забезпечення успіху дерегулювання є взаємодія владних структур та бізнес-спільноти, провідних громадських об’єднань, національних та міжнародних організацій, науковців.

1. За ініціативою Мінекономіки Урядом розпочато масштабний перегляд інструментів державного регулювання господарської діяльності (ліцензій, дозволів, результатів надання публічних послуг, у тому числі  адміністративних послуг) в усіх сферах суспільних відносин.

З метою здійснення прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності та координації дій центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах господарської діяльності, щодо застосування інструментів державного регулювання, Урядом утворено Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності (постанова Кабінету Міністрів України від 13.01.2023 № 44).

Результатом роботи Міжвідомчої робочої групи з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності є реалізація Урядом та центральними органами виконавчої влади рекомендацій щодо удосконалення, реінжинірингу, цифровізації або скасування неефективних та необґрунтованих інструментів державного регулювання господарської діяльності.

Проведено 18 засідань Міжвідомчої робочої групи з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності.

Опрацьовано сфери 20 центральних органів виконавчої влади.

Загалом розглянуто 1323 інструментів державного регулювання господарської діяльності, з них рекомендовано:

- скасувати 465 інструментів;

- оптимізувати (діджиталізувати) 584 інструментів;

- залишити 268 інструментів;

- додатково опрацювати 15 інструментів.

На виконання рекомендацій Міжвідомчої робочої групи з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності прийнято 35 нормативно-правовий акт та скасовано 106 інструментів державного регулювання господарської діяльності.

2. В рамках політики Уряду щодо усунення регуляторних, адміністративних бар’єрів, які перешкоджають ефективному веденню підприємницької діяльності, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31.01.2023 № 89-р актуалізовано План заходів щодо дерегуляції господарської діяльності та покращення бізнес-клімату, затверджений розпорядженням Уряду від 04.12.2019 № 1413-р.

План заходів включає перелік конкретних завдань та механізмів їх реалізації, спрямованих на спрощення умов провадження підприємницької діяльності в аграрній галузі, у сфері торгівлі, виробництва та реалізації товарів і послуг, будівельній галузі, в сферах транспорту, інформаційних і електронних технологій, екології та охорони навколишнього природного середовища, удосконалення процедур у медичній галузі та соціальній сфері.

3. З метою забезпечення підтримки розвитку і ведення бізнесу в умовах воєнного часу за ініціативи Мінекономіки Урядом переведено на декларативний принцип провадження більшості видів господарської діяльності (постанова Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану").

4. Мінекономіки спільно з Офісом ефективного регулювання (BRDO) розробило бізнес-кейси для бажаючих відкрити власний бізнес.

Бізнес-кейси - це покрокові інструкції, що розповідають, які дозвільні документи будуть потрібні для відкриття того чи іншого бізнесу. За допомогою цього електронного інструменту, відповідаючи на декілька уточнюючих питань, у результаті можна отримати свій власний check-list завдань, а саме: які документи потрібно зібрати, скільки часу займе кожна процедура, куди звертатися та інше.

5. Мінекономіки та Офіс ефективного регулювання (BRDO)  розробили "онлайн АРВ"  - унікальний інструмент, що дозволяє державним службовцям та бізнесу проводити аналіз регуляторного впливу нормативно-правових актів не лише якісно та ефективно, а й значно скорочує часові витрати на його проведення. Крім того, на платформі ефективного регулювання розміщені допоміжні інструменти: онлайн-калькулятори, М-Тест, методичні матеріали, каталоги з питань державного адміністрування, статистичні дані тощо.

6. Мінекономіки здійснюється цифровізація дозвільних документів (звіт додається)

 

Телефон кореспонденції
Електронна пошта
Адреса
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International. Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на me.gov.ua в незалежності від повного або часткового використання матеріалів.
https://freegeoip.net/json