• Перейти до основного вмісту
Версія сайту в тестовій експлуатації. Перейти на діючий сайт.
Інфо-ресурси
Державні сайти
Eng
Версія для слабозорих
Про нас
Діяльність
Воєнний стан: громадянам та бізнесу Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility” Гуманітарне розмінування Інтелектуальна власність Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування Промислова політика Корпоративне управління та реформування державної власності Економіка оборони і безпеки Інноваційна діяльність Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво Умови праці Трудова міграція Публічні закупівлі Розвиток людського капіталу та соціальний діалог Сфера зайнятості Адміністративні послуги Розвиток торгівлі та захист прав споживачів Регуляторна діяльність Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції Міжнародна торгівля Преференційні торговельні угоди Діяльність України у Світовій організації торгівлі Торговельний захист Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС Євроатлантична інтеграція Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії Технічне регулювання Довкіллєва політика Державна реєстрація пестицидів і агрохімікатів Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року Природоохоронні території та біорізноманіття Оцінка впливу на довкілля Управління відходами Рибне господарство Тваринництво Насінництво та охорона прав на сорти рослин
Громадянам
Бізнесу
Контакти
Пошук
Пошук
Меню
Політика

 Реформа публічних закупівель одна з успішних реформ в Україні.

 Вона розпочалась 2014 року з прийняттям Закону України “Про здійснення державних закупівель”, яким було розширено перелік інформації, що підлягала оприлюдненню, скорочено перелік виключень з-під дії Закону, надано додаткових повноважень громадськості для контролю за процедурами закупівель тощо. Водночас в цей період розпочалась робота над впровадженням електронних закупівель.

У лютому 2015 року в пілотному режимі почала працювати електронна система закупівель Prozorro, яка була створена громадськими активістами разом із бізнесом, представниками органів влади, світовими експертами та громадськими організаціями. Ця система вперше в Україні дозволила постачальникам подавати свої пропозиції в електронному вигляді і зробила весь процес здійснення закупівель прозорим.

Основною метою реформи публічних закупівель є підвищення прозорості, конкурентності та професійності закупівель, а також поетапне приведення системи публічних закупівель України у відповідність із стандартами Європейського Союзу відповідно до часових графіків, визначених Угодою про асоціацію з ЄС, Стратегією реформування системи публічних закупівель (“дорожньою картою”) та Планом заходів щодо її реалізації, схвалених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 175-р. В рамках виконання Угоди про асоціацію представниками ЄС підтверджено успішність виконання Україною етапів І та ІІ, передбачених Додатком XXI-B та Додатком XXI-C до Глави 8 “Державні закупівлі” Угоди про Асоціацію.

З 1 квітня 2016 року набрав чинності Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), який забезпечив початок переведення всіх закупівель в Україні в електронний формат. Це дало змогу як контролюючим органам, так і громадськості в онлайн режимі спостерігати за процесом здійснення закупівель. Завдяки наявності в системі великого обсягу машиночитних відкритих даних забезпечено можливість швидко знаходити та аналізувати інформацію про закупівлі, а також проводити різні дослідження.

Водночас разом з громадськими організаціями та бізнесом було запущено в публічний доступ модуль аналітики, який в інтерактивному режимі реального часу надає можливість аналізувати інформацію про закупівлі (http://bi.prozorro.org/).

Відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

Разом з тим, у зв’язку з введенням з 24.02.2022 в Україні воєнного стану, Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 28.02.2022 № 169 “Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” (далі – постанова № 169), якою було визначено особливий порядок здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану.

Публічні закупівлі здійснювались відповідно до постанови № 169 до набрання чинності 19.10.2022 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – постанова № 1178), прийнятої на виконання пункту 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.

Постановою № 1178 затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), які встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.

Особливості містять низку положень, які направлені на оперативне та швидке, ефективне та гнучке забезпечення потреб замовників в умовах воєнного стану шляхом проведення закупівель в прозорий та конкурентний спосіб із використанням механізмів та інструментів закупівель, реалізованих в електронній системі закупівель. Основними змінами є:

  • здійснення закупівель шляхом проведення відкритих торгів з такими вартісними межами: 
  • для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тисяч гривень; 
  • для послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тисяч гривень; 
  • для робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 мільйона гривень;

- зменшення строків проведення відкритих торгів та оскарження; 

- використання електронного каталогу здійснюється без обмеження граничних вартісних значень; 

  • реалізована можливість подання тендерних пропозицій з ціною, що перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену в оголошенні про проведення відкритих торгів;  
  • встановлено широкий перелік випадків, коли придбання замовником товарів, робіт і послуг може здійснюватися без застосування електронної систем;
  • передбачено перелік випадків зміни істотних умов договору, у тому числі надано право змінювати ціну за одиницю товару у договорі про закупівлю пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку за умови документального підтвердження такого коливання тощо;  
  • розширено механізм застосування можливості усунення невідповідностей учасником процедури закупівлі, виявлених замовником під час розгляду тендерної пропозиції; 
  • надано право самостійно визначати необхідність встановлювати до учасника процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону;  
  • передбачена можливість за рішенням замовника його відокремленим підрозділам здійснювати закупівлю самостійно для задоволення потреб такого підрозділу;  
  • встановлено заборону здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб Російської Федерації/Республіки Білорусь, а також в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь. 

 

Наразі Мінекономіки як Уповноважений орган у сфері публічних закупівель продовжує активну роботу щодо врегулювання здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану та післявоєнної відбудови у подальшому, розвитку та вдосконалення електронної системи закупівель, продовження гармонізації законодавства України у сфері закупівель до стандартів ЄС.  

 

Теги:
Політика
Телефон кореспонденції
Електронна пошта
Адреса
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International. Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на me.gov.ua в незалежності від повного або часткового використання матеріалів.
https://freegeoip.net/json
https://freegeoip.net/json